eHerkenning voor administratiekantoren
U regelt pensioenzaken voor uw klanten op onze website. Vanaf 26 augustus 2025 kunt u alleen nog met eHerkenning inloggen op onze website. Andere inlogmethodes werken dan niet meer. Regel daarom op tijd eHerkenning voor uw klanten. We helpen u graag op weg met ons stappenplan.
We zouden op 31 juli al overstappen op de nieuwe manier van inloggen, maar dat is nu uitgesteld.
Let op: Om straks in te loggen met eHerkenning heeft u de machtiging ‘Werkgeversportaal Pensioenfonds Notariaat’ nodig. Deze machtiging kunt u pas aanvragen als we overstappen op inloggen met eHerkenning. Dat is op 26 augustus. Tot die tijd logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Heeft u nog geen eHerkenning? Deze eHerkenning kunt nu al wel aanvragen.
Twee manieren om in te loggen
U kunt op 2 manieren inloggen met eHerkenning:
- Inloggen met uw eigen eHerkenning
Logt u met uw eigen eHerkenning in op onze website? Dan ziet u een overzicht van de klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Notariaat. Staat een klant er nog niet tussen? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen via onze website. - Inloggen met een eHerkenning Ketenmachtiging
Met een eHerkenning ketenmachtiging logt u in voor 1 specifieke klant. U kunt alleen pensioenzaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Notariaat. Lukt het inloggen via een ketenmachtiging niet? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen.
Stappenplan eHerkenning aanvragen of aanpassen
Stap 1: kies een leverancier voor eHerkenning
Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende leveranciers.
Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3
Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard. Het verhoogt de veiligheid van online gegevensuitwisseling, voldoet aan de AVG-eisen en vergroot het vertrouwen in online diensten.
Heeft u al eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan, maar neem contact op met uw leverancier.
Stap 3: kies de machtiging voor ‘Werkgeversportaal Pensioenfonds Notariaat’
- Bent u zelf tekenbevoegd?
Leg vast welke werknemer mag inloggen op onze website. - Bent u zelf niet tekenbevoegd?
Kies dan een machtigingenbeheerder. Die machtigt uw werknemers.
Stap 4: vraag eHerkenning aan
- Voor uzelf
Vraag eHerkenning aan op de website van de leverancier van uw keuze. - Ketenmachtiging voor uw klant
Vraag de ketenmachtiging aan voor de medewerkers die pensioenzaken regelen voor uw klant. Uw klant moet u machtigen. U vult hiervoor een formulier in als u ketenmachtiging aanvraagt bij de leverancier van uw keuze. Uw klant moet ook een machtiging voor u aanvragen voor Pensioenfonds Notariaat. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met onze uitvoerder TKP. Lees meer over ketenmachtiging op de website van eHerkenning.
eHerkenning is een Europees goedgekeurde manier van inloggen. Het is net als DigiD, maar dan voor bedrijven. U kunt met eHerkenning bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Aanvragen of aanpassen van eHerkenning kan tot 6 weken duren. Vraag eHerkenning dus op tijd aan.
Met een eHerkenning Ketenmachtiging machtigt een werkgever een administratiekantoor om online zaken te regelen. De werkgever moet de administrateur toestemming geven voor een ketenmachtiging. U leest meer op de website van eHerkenning. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met onze uitvoerder TKP.
Sinds 1 juli 2023 geldt de Wet digitale overheid (Wdo). Die wet regelt dat burgers en bedrijven veilig kunnen inloggen bij de (semi-)overheid. Als pensioenfonds vallen wij ook onder deze wet. Vanaf 2027 gaan we over op de nieuwe regels voor pensioen. Inloggen met eHerkenning is dan verplicht voor bedrijven. We bereiden ons hier nu al op voor.