Overslaan en naar inhoud gaan

eHerkenning voor administratiekantoren

U regelt pensioenzaken voor uw klanten op onze website. Vanaf 15 augustus 2025 kunt u alleen nog met eHerkenning inloggen op onze website. Andere inlogmethodes werken dan niet meer. Regel daarom op tijd eHerkenning voor uw klanten. We helpen u graag op weg met ons stappenplan.

Twee manieren om in te loggen

U kunt op 2 manieren inloggen met eHerkenning:

  1. Inloggen met uw eigen eHerkenning
    Logt u met uw eigen eHerkenning in op onze website? Dan ziet u een overzicht van de klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Notariaat. Staat een klant er nog niet tussen? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen via onze website.
  2. Inloggen met een eHerkenning Ketenmachtiging
    Met een eHerkenning ketenmachtiging logt u in voor 1 specifieke klant. U kunt alleen pensioenzaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Notariaat. Lukt het inloggen via een ketenmachtiging niet? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen.

Stappenplan eHerkenning aanvragen of aanpassen

Stap 1: kies een leverancier voor eHerkenning
Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende leveranciers.

Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3
Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard. Het verhoogt de veiligheid van online gegevensuitwisseling, voldoet aan de AVG-eisen en vergroot het vertrouwen in online diensten.

Heeft u al eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan, maar neem contact op met uw leverancier.

Stap 3: kies de machtiging voor ‘Werkgeversportaal Pensioenfonds Notariaat’

  1. Bent u zelf tekenbevoegd?
    Leg vast welke werknemer mag inloggen op onze website.
  2. Bent u zelf niet tekenbevoegd?
    Kies dan een machtigingenbeheerder. Die machtigt uw werknemers.

Stap 4: vraag eHerkenning aan

  1. Voor uzelf
    Vraag eHerkenning aan op de website van de leverancier van uw keuze.
  2. Ketenmachtiging voor uw klant
    Vraag de ketenmachtiging aan voor de medewerkers die pensioenzaken regelen voor uw klant. Uw klant moet u machtigen. U vult hiervoor een formulier in als u ketenmachtiging aanvraagt bij de leverancier van uw keuze. Uw klant moet ook een machtiging voor u aanvragen voor Pensioenfonds Notariaat. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met onze uitvoerder TKP. Lees meer over ketenmachtiging op de website van eHerkenning.