Niet tevreden? Vertel het ons.
Bent u niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.
Vertel ons waar u ontevreden over bent
Vertel ons waar u ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen u graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor u klaar. Bel ons op op (050) 582 98 58.
Bent u werkgever? Bel dan (050) 582 98 89.
Stuur ons een mail op deelnemer@pensioenfondsnotariaat.nl
Schrijft u liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Pensioenfonds Notariaat
Postbus 501
9700 AM Groningen
Bent u werkgever? Stuur dan een mail naar werkgever@pensioenfondsnotariaat.nl. Of stuur een brief naar het adres hierboven.
Een klacht indienen
Als u niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wanneer.
U kunt uw klacht telefonisch melden, per e-mail of brief. Vertel ons waarover u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres, telefoonnummer en bij voorkeur geboortedatum door.
We laten u schriftelijk weten dat we uw klacht hebben ontvangen.
Meestal krijgt u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Of omdat we extra informatie van u nodig hebben. Dan laten we weten wanneer u antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u binnen 2 weken bezwaar maken bij het bestuur:
1. Richt uw e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Notariaat. Geef hierin duidelijk aan waarom u niet tevreden bent.
2. We laten binnen 5 werkdagen schriftelijk weten dat we uw bezwaar hebben ontvangen.
3. Ons bestuur besluit meestal binnen 8 weken over uw bezwaar. Als we meer tijd nodig hebben, dan laten we dit weten.
4. U krijgt binnen 1 week na het besluit een reactie op uw bezwaar.
Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep? Dan kunt u 2 dingen doen:
- U gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost u niets. Zorg dat u binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
- U gaat naar de rechterbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
U kunt eerder naar de Geschilleninstantie:
- U heeft na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er helaas iets fout, want normaal krijgt u binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog een keer contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
- U heeft 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem gerust nog een keer contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
Meer weten?
We nemen u en uw klacht serieus. We waarderen het dan ook dat u uw ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat u één aanspreekpunt heeft. Dan hoeft u niet elke keer opnieuw uw verhaal te doen.
- We kunnen u vragen om meer informatie als dat nodig is om uw klacht goed te beantwoorden.
- U mag u laten vertegenwoordigen door een gemachtigde die uw belangen behartigt. De kosten hiervan betaalt u zelf.
- U hebt het recht om uw klachtdossier in te zien overeenkomstig de wetgeving op het gebied van de privacy.
- Als uw klacht is afgehandeld horen we graag hoe uw ervaring was en of u tevreden bent met de oplossing. Ook als u meer uitleg wilt kunt u altijd contact met ons opnemen.
We kunnen uw klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de reden of redenen van uw klacht
- uw geboortedatum
- uw adres
- uw telefoonnummer
- uw e-mailadres