Overslaan en naar inhoud gaan

Niet tevreden? Vertel het ons.

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.

Vertel ons waar u ontevreden over bent

Een klacht indienen

Als u niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten en wanneer. 

Meld uw klacht telefonisch, per e-mail of brief

U kunt uw klacht telefonisch melden, per e-mail of brief. Vertel ons waarover u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres, telefoonnummer en bij voorkeur geboortedatum door.

We bevestigen uw klacht uiterlijk binnen 5 werkdagen

We laten u schriftelijk weten dat we uw klacht hebben ontvangen.

We beantwoorden uw klacht schriftelijk binnen 15 werkdagen

Meestal krijgt u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Of omdat we extra informatie van u nodig hebben. Dan laten we weten wanneer u antwoord krijgt.

Wat u kunt doen als u het niet met ons eens bent

We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u binnen 3 weken bezwaar maken bij het bestuur:

1. Richt uw e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Notariaat. Geef hierin duidelijk aan waarom u niet tevreden bent.

2. We laten binnen 5 werkdagen schriftelijk weten dat we uw bezwaar hebben ontvangen.

3. Ons bestuur besluit meestal binnen 8 weken over uw bezwaar. Als we meer tijd nodig hebben, dan laten we dit weten.

4. U krijgt binnen 2 weken na het besluit een reactie op uw bezwaar.

Naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of naar de rechter

Heeft u alles gedaan, maar bent u het nog niet eens met het antwoord van het bestuur? Dan kunt u 2 dingen doen:

  1. U gaat naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen. De geschilleninstantie is onafhankelijk en kost u niets. 
    Of
  2. U gaat naar de rechter. Hieraan zijn wél kosten verbonden.

U kunt eerder naar de Geschilleninstantie:

  • U heeft na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er helaas iets fout, want normaal krijgt u binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog een keer contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
  • U heeft 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem gerust nog een keer contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.

Meer weten?