Antwoord op veelgestelde werkgeversvragen

Onze pensioenexperts beantwoorden al uw vragen over pensioen. Hieronder staat een aantal vragen die werkgevers ons in de afgelopen tijd veel stelden. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.
Waar moet ik op letten bij het controleren van de loongegevens?
De loongegevens geeft u door via het werkgeversportaal. Controleer via ‘deelnemers’ het fulltime jaarsalaris. Werkt een deelnemer parttime? Vul dan toch het fulltime jaarsalaris in. Bij ‘deeltijd’ geeft u aan dat het om een parttime contract gaat. Heeft u een administratiekantoor? Dan hoeft u als werkgever de loongegevens niet zelf te controleren. Als er in de loop van het jaar iets verandert, geeft u dat door via het werkgeversportaal.
Hoe wijzig ik mijn bedrijfsgegevens?
Gaat u naar een ander pand? Als uw vestigingsadres wijzigt, hoeft u niets door te geven. Deze wijziging krijgen we automatisch via de Kamer van Koophandel.
Andere wijzigingen, zoals contactpersoon, postadres of factuuradres, geeft u door via het werkgeversportaal.
Is pensioenverhoging voor mijn werknemers mogelijk?
Van de wet mogen we de pensioenen verhogen vanaf een beleidsdekkingsgraad van 110%. Maar het is niet verplicht. Hoewel onze financiële situatie een stijgende lijn vertoont, hadden wij eind oktober 2021 (het vaste meetmoment) een beleidsdekkingsgraad van 109%. Dit betekent dat de pensioenen voor 2022 niet verhoogd worden. Het bestuur houdt zich aan het wettelijke percentage van 110%.
Ik geef een nieuwe werknemer altijd het pensioenreglement mee. Wanneer verschijnt de nieuwe versie?
In maart verschijnt het pensioenreglement van 2022 op onze website. Elk jaar wijzigen de cijfers van de pensioenregeling. Volgens de wet hebben wij drie maanden de tijd om onze gegevens voor het nieuwe jaar bij te werken. Alle cijfers voor 2022 zijn inmiddels wel aangepast op de website.